Renault Clio

Renault Clio 16V

V červnu 1990 se objevil na autosalonu v Paříži Renault Clio, nástupce populárního modelu R5. Automobilka Renault tímto upustila od zavedeného číselného označení a přešla na jména. Clio na trhu zdatně nahradilo svého předchůdce a zařadilo se tak mezi nejprodávanější malé vozy v České republice.

Zaoblený Renault Clio se začalo vyrábět jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback. K dispozici je také verze Van, která má vyjmuta zadní sedadla a zadní skla vozu jsou nahrazena plechovou výplní.


Renault Clio zaznamenal

 

po uvedení na trh velký úspěch a v sousedním Německu se stal nejprodávanějším vozem své třídy.

Magnetem se pro řidiče stal nejen přitažlivý design Renaultu Clio, ale i hospodárné motory a dobré jízdní vlastnosti kterými tento automobil disponuje.


Renault Clio nabízí

 

bohatou výbavu, dobré pérování a zavazadlový prostor o objemu 265 litrů. V případě potřeby většího zavazadelníku se dají sklopit zadní sedadla a dosáhnout tak prostoru o objemu 1 055 litrů.

Automobil prošel několika úpravami karosérie, první v roce 1992, druhou v roce 1994 a třetí v roce 1996.

O dva roky později spatřilo světlo světa Renault Clio druhé generace. V roce 2001 vůz prodělal facelift a na trhu se objevila jeho nejostřejší verze s šestiválcovým motorem o objemu tři litry.


Renault CLIO Motorizace


Nabídka pohonných jednotek začíná u nejslabšího zážehového motoru o objemu 1,2 litru a výkonu 40 kW (55 k), tento agregát je ve vyšších otáčkách hlučný.

1991    Uvedení třídveřového a pětidveřového hatchbacku s motory 1.2 (40 kW/ /54 k), 1.4 (55 kW/75 k), 1.8 (65 kW/88 k), 1.8 16V (99 kW/135 k) a 1.9 D (47 kW/64 k)
1994    Přepracovaný motor 1.8 (79 kW/107 k), sportovní varianta 1.8 16V vyřazena z nabídky
1996    Modernizace a lehký facelift, přepracovaný motor 1.2 (43 kW/58 k)
1997    Motory 1.8 a 1.9 D vyřazeny z nabídky
1998    Ukončení výroby a nahrazení 2. generací